Werken bij een Duits bedrijf?

26 augustus 2011

Een fantastische uitdaging, maar ook veel vragen, voor u en uw Duitse werkgever:

  • welke gevolgen heeft een salary split voor mijn netto inkomen?
  • kan ik mijn hypotheekrente nog adequaat aftrekken in Nederland?
  • is het financieel aantrekkelijker om te verhuizen naar Duitsland?
  • bouw ik nog AOW en pensioen op? In Nederland én in Duitsland?
  • is het Nederlandse of Duitse arbeidsrecht van toepassing?
  • waar ben ik verzekerd voor ziektekosten en waar moet ik naar de huisarts?
  • welke risico’s loop ik als vertegenwoordiger van een Duits bedrijf in Nederland?
  • dient mijn Duitse werkgever een Nederlands filiaal te openen, als ik bij hem in dienst treedt?
  • kan ik een Duitse leaseauto van de zaak rijden zonder de hoge Nederlandse BPM?
  • hoe voorkom ik een dubbele bijtelling voor het privé gebruik van de leaseauto?
  • moet mijn Duitse werkgever zich in Nederland bij de belastingdienst melden voor de afdracht van mijn loonbelasting?
  • ..... en zo zijn er nog veel vragen te bedenken.

Wij zijn graag bereid om in een gesprek van circa een uur en met het maken van een aantal berekeningen duidelijkheid te geven over de gevolgen van uw nieuwe uitdaging. De kosten variëren vanzelfsprekend, maar liggen meestal tussen € 175 en € 500 (ex BTW). Vaak werken wij overigens in opdracht van de (uw) Duitse werkgever, omdat hij er belang bij heeft, dat uw zaken in Nederland goed worden geregeld. De Duitse werkgever loopt namelijk ook risico’s als hij vergeet dat loonbelasting of sociale premies in Nederland moeten worden afgedragen!

Heeft u vragen? Indien u ons contactformulier invult, nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op.