Mo-Tech is een bedrijf dat in eigen beheer specifieke maatwerkfietsen bouwt en ontwikkelt. De fietsen zijn duurzaam, robuust en onderhoudsarm. Mo-Tech is in 2007 gestart met de fabricage en het onderhoud van fietsen. De klanten voor deze fietsen zijn bijvoorbeeld overheidsinstellingen met een specifieke mobiliteitsbehoefte zoals defensie en politie. Mo-Tech onderscheidt zich door zich te richten op specifieke doelgroepen. Dit doen zij door middel van een landelijk dekkende mobiele serviceafdeling.
Bedrijfsstrategie: mobiele onderhoudsservice is uniek
Mo-Tech wilde samen met NeD Tax het business model onder de loep nemen. Het doel was om zo de strategie voor de toekomst uit te werken en vast te stellen, zodat de onderneming verder kan groeien. Tijdens het marktonderzoek en interne onderzoek van NeD Tax kwam naar voren dat het meest unieke aan het business model de mobiele onderhoudsservice is. In de markt is er een grote behoefte om deze mobiele onderhoudsservice nog verder uit te bouwen. Daarom ligt daar de focus voor de strategie van de toekomst.
De zoektocht naar een partner
Om de mobiele onderhoudsservice verder uit te kunnen bouwen en heel Nederland te kunnen bedienen met snel mobiel onderhoud heeft NeD Tax contact gelegd met een partij voor een strategische samenwerking met Mo-Tech. Het doel van deze samenwerking was om elkaar verder te helpen. Dit heeft uiteindelijk geleid tot een kandidaat die de onderneming in zijn geheel over wilde nemen. NeD Tax begeleidde vervolgens dit gehele verkoopproces en ontzorgde Mo-Tech. Met behulp van de kennis van NeD Tax is de onderneming klaargemaakt voor de verkoop en heeft Ned Tax de onderhandelingen en de afwikkeling van de transactie begeleid.
Toekomst na de verkoop
Nu de verkoop van Mo-Tech een feit is, kan de ondernemer weer focussen op andere zaken. Het hart van de ondernemer ligt bij de fabricage van high-end fietsen. Daar is nu weer tijd en ruimte voor om deze tak van sport te laten groeien. Nederland is bij uitstek een fietsland waar deze high-end technologieën nodig zijn om in de toekomst te blijven innoveren.
Wilt u uw business model onder de loep nemen of wilt u aan de slag met de verkoop van (een deel van) uw organisatie? Neem dan contact met ons op via het contactformulier en wij bellen u terug.